Apie reitingus, darbuotojų skaičių, struktūrą ir (ne)pokyčius

Home/alytauspilieciai, Tautvydas Tamulevičius/Apie reitingus, darbuotojų skaičių, struktūrą ir (ne)pokyčius

Apie reitingus, darbuotojų skaičių, struktūrą ir (ne)pokyčius

Šiame tarybos posėdyje svarstysime administracijos direktoriaus paruoštą savivaldybės struktūros planą. Tarybos sprendimo projektas čia. Tiesa, struktūra daug nesikeis, tad labiau svarstysime maksimalų pareigybių skaičių, kuris, siūloma, turėtų kilti nuo 176 iki 180. Jausmas dvejopas – nuomonę apie struktūrą turi visi, ir aš tame tarpe, bet šiaip jau paskyrus direktorių reikia juo pasitikėti. Tiek aš, tiek kiti tarybos nariai, iš esmės dirbame su administracija per direktorių ir jo pavaduotojus. Tai ta struktūra yra panašiai kaip krepšinis – visi ekspertai, bet realiai sprendimus turi priimti vienas žmogus ir tiek, nes jam su tuo dirbti reiks. Trumpai apie direktoriaus siūlymus ir keletą planų, kuriuose ir aš esu šiek tiek sudalyvavęs (siūlydamas atkreipti dėmesį į funkcijas, kurios turėtų būti vykdomos geriau).

Paprastai aš krepšininkams kaip žaisti neaiškinu, tik kartkartėm įteikiu taures – plačiau apie tai, kas vyksta šitoj nuotraukoj – čia.

Taigi prie esmės – siūloma didinti savivaldybės darbuotojų skaičių keturiais. Ką tai reiškia? Didinti? Su kuo lyginant? Daug čia tie 180 žmonės, ar mažai? Jei imsim neseniai paskelbtą laisvosios rinkos instituto tyrimą, tai atrodys daug – bet esminė to tyrimo metodikos yda yra tai, kad mus lygina su didžiausiais miestais, kuriuose gyvena virš šimto tūkstančių gyventojų (jie naudoja gyventojų tankio metodologiją skirstyti savivaldybes į dideles ir mažas, taip atskirdami 6 nuo likusių 54). Mums šitoje grupėje riesta – esame paskutiniai, 6-ti. Kaip Alytus gali aplenkti, pvz., Panevėžį? Atsakymas – sunkiai.

1000 gyventojų tenkančių savivaldybės darbuotojų skaičiaus vidurkis šioje grupėje 2.6, kai tuo tarpu “mažųjų savivaldybių” grupėje vidurkis net 7.9! Jame mūsų 3.3 neatrodytų taip blogai, tiesa? Būtume kosmose. O kodėl reikia lygiuotis su mažesniais? Na paimkim elementariai bendrą darbuotojų skaičių – kuo jų daugiau, tuo daugiau galimos sinergijos. Vidutiniškai didžiuosiuose miestuose dirba 546 darbuotojai, o pas mus potencialiai bus vos 180. Tarp mažųjų mes vėlgi atrodytume labai neblogai.

Lentelę radau čia.

Čia yra mano įrodymai, kad mus lygina ne su tais, su kuo reikia. Priverstinai žaidžiam ne savo lygoj. Aišku, galima teigti, kad mažosiose savivaldybėse vyrauja rajonų savivaldos, ten didesnės teritorijos, daugiau žmonių turi prižiūrėti ir panašiai. Ir, iš dalies, būsite teisūs. Todėl rodau dar vieną tyrimą, kuris pagrindžia mano žodžius.

Tiksliau – Vidaus reikalų ministerijos paruoštos rekomendacijos dėl darbuotojų skaičiaus. Jos paruoštos sąžiningiau mūsų atžvilgiu, manau. Čia mes priskirti kitai panašaus dydžio savivaldybių grupei, kurioje vidurkis 186 (čia skaičiuojama vienam savivaldybės darbuotojui tenkantys gyventojai, taigi atvirkščiai nei LLRI). Mes nuo šio rodiklio atsiliekam 77%! Rekomenduojamas nuokrypis neturi viršyti 10%, tad tie keli papildomi darbuotojai visais atžvilgiais yra pagrindžiami – tiek praktiniu poreikiu, nes norime geresnės administracijos darbo kokybės, tiek lyginantis su kitomis savivaldybėmis.

Kodėl mums norėti tos geresnės kokybės? Kelios priežastys – mes norim, kad būtų geriau prižiūrima viešoji tvarka – ne vietoje statomi automobilių vairuotojai praktiškai nebaudžiami (neskaitant aikštelės prie “Nemuno”), retai kas iš administracijos pereina per rajonus ir apžiūri ar šiukšlės išvežtos, ar žolė nupjauta, ar ženklai nenulaužyti, ar suoliukai tvarkingi, ar lemputės pakeistos, ar visi prekiautojai turi verslo liudijimus, ar visi keleiviai važiuoja su bilietėliais ir t.t. Tam siūloma įkurti viešosios tvarkos skyrių, kuris rūpinsis ne tik aukščiau minėtais reikalais, bet ir civiline sauga, mobilizacija (irgi savivaldybės funkcija) ir kitais panašiais reikalais. Be to, kameras, kurios yra visame mieste, nuo šiol stebės šio skyriaus žmogus. Nes paskaičiavom, kad taip bus pigiau, nei pirkti. Tokių skyrių yra ir kitose savivaldybėse – jie didesni, nei mūsų planuojamas 4 asmenų, bet žiurėsim – jei patiks kokybė, ir norėsim to daugiau – kodėl gi ne.

11202602_921488994594796_957130180771848601_n

Pasiskolinau nuotrauką iš Facebook – ar visada savivaldybė turi laukti gyventojų skundų, ar turėtų ir proaktyviai problemas spręsti? Aš už antrą variantą.

Dar norim kokybės viešųjų pirkimų skyriuje, kur papildomas žmogus užtikrins tai, kad konkursuose apklausime dar daugiau tiekėjų (dabar apklausiama tiek, kiek minimaliai reikia), ir paslaugas/prekes pirksime pigiau, nes turėsime daugiau žmonių ir laiko ieškoti ir derėtis. Norim kokybės turto ir verslo skyriuje, kur vietoj vieno su verslu dirbančio žmogaus, bus du. Ateityje gal.. ir.. trys?.. Gal ir atskiras skyrius. Aš to norėčiau, nes matau, kad be manęs, šiuo metu, niekas to nedaro dėl laiko stokos – reikia ir pramonės parku rūpintis (šią savaitę radom valstybinio miško viename iš sklypų – košmaras), kontaktus su verslininkais palaikyti, padėti su procedūromis savivaldybėje, proaktyviai ieškoti investicijų ir t.t.

Ir paskutinis pakitimas – statybų skyrius (arba poskyris?) skirtas geresniam projektų valdymui nuo A iki Z, nes visokie ten Dailidžių, žaliosios gatvės projektai, iš esmės velkasi ir dėl to, kad trūksta susikalbėjimo apie atsakingus nuo pradžios iki pabaigos asmenis. Direktorius tikisi, kad nauja tvarka tam pagelbės. Laikom kumščius.

Taigi bendrai pakitimai nėra dideli. Yra tarybos narių, ir viešojoje erdvėje sklandančių nuomonių, kad pokyčiai turi būti kardinalūs. Išdraskyt viską, apjungt sujungt ar išnaikint, visus atleist (būna net ant lapukų surašyta kas turi dingti) – bet šis nutarimo projektas nesprendžia personalijų klausimo. Ir kovosim, kad politikai tų personalijų, administracijoje, klausimų ir toliau nespręstų. Direktoriui tokia struktūra tinka, vadinasi ir mums turi tikti. Direktorius taip pat mato su kuriais žmonėm gali dirbti, su kuriais ne. Per aštuonis mūsų mėnesius tas jau buvo padaryta keliais atvejais, paprasti reikalai.

Judam pirmyn.

Komentarai

2017-04-13T12:01:13+00:00 2015 gruodžio 18|